Uddannelsesinstitutioner – Markedsføring

Alle unge er på sociale medier – og det er deres forældre og bedsteforældre også. Derfor har de fleste uddannelsesinstitutioner styrket markedsføringsindsatsen på de sociale medier. Men hvordan er man bedst repræsenteret på sociale medier, hvordan rammer man mest effektivt den rigtige målgruppe? Hvordan kommunikerer man bedst til unge mennesker versus deres forældre?

Hvad er det, I gerne vil signalere, og hvordan tiltrækker I den relevante målgruppe, på forskellige medier. Ved I nok om, hvordan I kommunikerer på  sociale medier, og hvordan I segmenterer og får de rigtige budskaber ud til forskellige målgrupper? Samt hvordan budskaber bliver mest effektive – både via sociale medier og traditionel markedsføring.

Ofte er det er ikke nok at forældrene og de kommende elever kender jer. Kommunen, staten og lokalområdet er også interessenter. Har I en plan for, hvordan I markedsfører jeres værdier og indsatser overfor dem?

Det ved vi rigtig meget om hos Gjøl Consulting. Uddannelsesområdet er et kerneområde, og vi har hjulpet rigtig mange med at finde kernen, lave den rigtige strategi og eksekvere helt ned på individ- og interessentniveau.

Skal vi også hjælpe jer?

Se på kundelisten hvilke virksomheder, vi har hjulpet igennem tiden og se hvad de siger her.

ANBEFALET LITTERATUR

Mark Jeffery, 
Data-Driven Marketing
Stanley A. Brown, 
Customer Relationship Management
Guy R. Powell, 
Marketing Calculator
Adrian Payne, 
Handbook of CRM
Jens Ornbo, 
Claus Sneppen, 
Peter Franklin Würtz, 
Experience-Based Communication