Markedsføring

Grundlaget for en god marketingplan er som udgangspunkt en vurdering af hvilke medier, mediekanaler og marketingværktøjer, der er de mest effektive til at opnå de ønskede målsætninger – for eksempel højere kendskab, branding, mersalg, opsalg, krydssalg, loyalitet.

Udformningen af marketingplanen bør derfor indeholde både on- og offline medievurdering. Mange marketingplaner er baseret udelukkende på synlighed, salg og branding via sociale medier, fordi effektiviteten på traditionelle medier ikke er god nok. Uanset om man markedsfører sig via online eller offline medier eller et mix af disse skal grundarbejdet være i orden. 

Hos Gjøl Consulting har vi mange års erfaring med

  • Markedspositionering
  • Konkurrentanalyse
  • Målgruppeanalyse, målgrupper og valgkriterier
  • Målgrupper kunderejsen
  • SWOT per målgruppesegment
  • Forretningsimplikationer og konkurrencefordele
  • Strategisk valg af mediekanaler herunder naturligvis sociale medier som Instagram, Facebook, LinkedIn, Snapchat, Messenger
  • Chatbots
  • Markedsføringsstrategi
  • Eksekvering
  • Accountbased marketing
  • CRM og relationsmarkedsføring
  • B2B
  • B2C
  • B2G
  • Automation

Læs mere og bliv inspireret under de aktuelle områder i menuen.