Personlig branding

Uanset om du har fast arbejde og sidder i det mørkeste hjørne af regnskabsafdelingen, eller du er en af landets førende politikere, har du brug for at være bevidst om dit personlige brand. Brands sælger billetter – ellers ville der ikke være så mange influencers, som lever af deres personlige brand.

Personlig branding er evnen til at synliggøre sin personlighed og færdigheder i en strategisk sammenhæng over for andre.
Personlig branding handler om, hvilke værdier man identificerer sig med, og hvordan man gerne vil opfattes i sine omgivelser, hvad enten det er privat eller i det offentlige rum.

Det er altså en forudsætning for at opnå et stærkt personligt brand, at man er bevidst om sine værdier og hvordan man konsistent udstråler og efterlever det image, man ønsker at have.

Personlig branding er med andre ord en 24/7 disciplin, som omfatter alle sociale medier, alle interaktioner med myndigheder og privatpersoner samt – ikke mindst – valg af profession, samarbejdspartnere og arbejdsplads. Personlig branding sover aldrig.

Men arbejdet med at skabe det personlige brand lægger sig tæt op af de brandingdiscipliner, som allerede er beskrevet her på hjemmesiden. Det er en holistisk disciplin, som bedst forankres, hvis værdierne er klare og konsistente.

Jeg har mange års erfaring med at definere og forankre personlige brands, blandt andet gennem personlig sparring og coaching.

Se på kundelisten hvilke virksomheder, jeg har hjulpet gennem tiden og se hvad kunderne siger her – Jeg kan også hjælpe jer!

Gode bøger om emnet:

The GO-GIVER
af Bob Burg & John David Mann
The GO-GIVER LEADER
af Bob Burg & John David Mann