Uddannelsesinstitutioner – Kommunikation

Som uddannelsesinstitution er man afhængig af synlighed. Så kort kan det siges. Både i forhold til at tiltrække elever og lærere samt sikre, at man hele tiden er på interessenternes radar. Kommunikation i uddannelsesinstitutioner er derfor en særlig udfordring som kræver særlige kompetencer.

Det er essentielt, at kommunikationen er relevant og målrettet til de rigtige målgrupper på et tidspunkt hvor målgruppen er modtagelige for det der kommunikeres.

En kommunikationsopgave i Gjøl Consulting vil derfor altid begynde med en grundig målgruppeanalyse, hvor målgruppen interesser, motivationsfaktorer og adfærd afdækkes, med henblik på at udvikle den mest effektive måde at kommunikere for at opnå den ønskede effekt eller adfærdsændring.

Det kan gøre en forskel, hvis man kommunikerer målrettet og får afdækket værdier og potentialer. Hvad er god kommunikation på jeres uddannelsesinstitution? Det er ikke nødvendigvis det samme i Gentofte og i Nordjylland. Heller ikke selvom pensum er det samme.

Det ved vi rigtig meget om hos Gjøl Consulting. Vi har hjulpet mange uddannelsesinstitutioner til at skille sig ud, løfte profilen og skabe bedre samt mere effektiv kommunikation, så synligheden og tiltrækningskraften er væsentligt styrket.

Se på kundelisten hvilke offentlige uddannelsesinstitutioner, vi har hjulpet igennem tiden og se hvad de siger her – vi kan også hjælpe jer!

ANBEFALET LITTERATUR

MADE to STICK
af Chip Heath
& Dan Heath
The GO-GIVER
af Bob Burg &
John David Mann
The tipping point beskriver hvordan kommunikation kan bruges til at ændre udfaldet af en begivenhed
The Tipping Point
af Malcom Gladwell
Experience-Based Communication
af Jens Ornbo,
Claus Sneppen,
Peter Franklin Würtz