ROI – eller Return On Investment – er et økonomisk nøgletal, som bruges til at bestemme hvor meget man får ud af en given investering. Formlen er simpel, men arbejdet med at værdisætte en given aktivitet eller kigge i krystalkuglen er udfordrende. ROI er derfor afgørende for din kampagne- eller kommunikationssucces.
Hos Gjøl Consulting har vi udviklet et foredrag om at måle og opgøre effekten af de forretnings- og markedstiltag samt marketingaktiviteter, man gennemfører.
ROI (Return On Investment) eller ROMI (Return On Marketing Investment) er det mest effektive værktøj til at sammenligne og vurdere effekten af forskellige marketing eller kampagne tiltag. Ved ensartet opgørelse af ROI, kan man også over tid får uvurderlig indsigt i hvilke marketing eller kampagnetiltag der bidrager mest til bundlinjen. Vi har den indstilling at alt kan måles vejes og opgøres, det handler ofte blot om at beslutte sig for at gøre dette arbejde. Vores kurser og workshops begynder altid med at afdække hvordan forskellige kommunikations- eller kampagnetiltag kan gøres målbare.
Formen er en workshop hvor foredragsdelen bl.a. indeholder :
- Introduktion
- Virksomhedens og organisationens mål
- Marketingafdelingens mål
- ROI definition
- Markedskortet
- Kundelivscyklus
- Kundefastholdelse
- Loyalitetsstigen
- Kundedata
- Kundetragten
- KPI
- ROI modellen
- Cases
For virksomheder er det alfa/omega at have styr på sin ROI, men også som institution, bliver man afkrævet dokumentation for, at de budgetterede midler investeres optimalt. Vi målretter alle kurser og foredrag, så de passer til lige præcis jeres udfordringer og behov.
Se på kundelisten hvilke virksomheder, vi har hjulpet igennem tiden og se hvad kunderne siger her – vi kan også hjælpe jer!