Private virksomheder – Kultur

I har styr på leverandørerne og kunderne. I har ansat dygtige medarbejdere, og det hele kører rigtig godt. Men hvordan har sygefraværet det? Er der stress-sygemeldinger?

Er stemningen på kontorerne og i kantinen positiv? Eller er der mulighed for forbedring? Er der uindfriet potentiale. Kunne resultaterne være bedre?

For at udvikle og forankre en stærk kultur er det vigtigt at analysere den eksisterende kultur, afdække hvilke ønsker ledelse og medarbejdere har til fremtiden og sikre grundlaget for at opnå den ønskede kultur.

På samme måde er det vigtigt at afdække og sikre, at der er konsistens og sammenhæng mellem den eksisterende og den fremtidige kultur. Der er stor forskel på, om det er et gammelt hæderkronet familiefirma med ånden fra grundlæggeren, eller den nye unge startup virksomhed med fuld fart på væksten, men knap så meget fokus på at få medarbejderne med.

At udvikle en stærk kultur udfordrer de eksisterende handlemønstre og personlige fortolkninger af værdierne og kræver, at der er konsensus om værdierne, hvad de betyder og hvordan de efterleves i praksis.

Al forandring og vækst har udgangspunkt i kulturen, og med Gjøl Consultings mangeårige rådgivning af firmaer i forandring, får I en partner med værktøjskassen i orden og styr på processerne. Vi har hjulpet rigtig mange jf. kundelisten, og er også klar til at hjælpe jer.

Gode bøger om emnet

Leslie de Chernatony,
From Brand Vision to
Brand Evaluation.
Morten Mûnster,
Jytte fra Marketing er desværre gået for i dag.