Offentlige institutioner – Kommunikation

Kommunikation i offentlige institutioner har mange målgrupper, hvilket ofte gør det svært at kommunikere præcist og forståeligt til alle målgrupperne,

Måden hvorpå man kommunikerer med borgere og øvrige interessenter er i høj grad noget, der kan øge den interne trivsel og medføre mere tilfredse medarbejdere. Borgere, politikere, beslutningstagere og øvrige interessenter, vil også bedre kunne forstå budskaberne og vil opleve en mere relevant og nærværende kommunikation, når der er arbejdet strategisk med kommunikationens form og indhold.

Enhver kommunikationsopgave i Gjøl Consulting begynder med en detaljeret målgruppeanalyse, hvor de udvalgte målgrupper analyseres og undersøges med hensyn til deres præferencer, motivationsfaktorer og afgørende incitamenter (pains). Formålet er at få målgruppen til at ændre adfærd til en anden ønsket adfærd eller at ændre en eksisterende kultur.

Kommunikation i offentlige institutioner ved vi rigtig meget om hos Gjøl Consulting, og ikke mindst har vi stor erfaring med at bringe lethed og klarhed ind i dagligdagen i forhold til kommunikationsopgaven. Det har vi gjort i rigtig mange institutioner.

Se på kundelisten hvilke offentlige institutioner, vi har hjulpet igennem tiden og se hvad de siger her – vi kan også hjælpe jer!

ANBEFALET LITTERATUR

Made to stick få ideer til at udvikle sig til successer f.eks. gennem kommunikation i offentlige institutioner
MADE to STICK
af Chip Heath
& Dan Heath
The GO-GIVER
af Bob Burg &
John David Mann
The Tipping Point
af Malcom Gladwell
Experience-Based Communication
af Jens Ornbo,
Claus Sneppen,
Peter Franklin Würtz