Markedsføring

Grundlaget for god markedsføring er som udgangspunkt en vurdering af hvilke medier, mediekanaler og marketingværktøjer, der er de mest effektive til at opnå de ønskede målsætninger – for eksempel højere kendskab, branding, mersalg, opsalg, krydssalg, loyalitet.

Udformningen af markedsføring gennem en marketingplan bør derfor indeholde både on- og offline medievurdering. Mange marketingplaner er baseret udelukkende på synlighed, salg og branding via sociale medier, fordi effektiviteten på traditionelle medier ikke er god nok. Uanset om man markedsfører sig via online eller offline medier eller et mix af disse skal grundarbejdet være i orden. 

Hos Gjøl Consulting har vi mange års erfaring med

  • Markedspositionering
  • Konkurrentanalyse
  • Målgruppeanalyse, målgrupper og valgkriterier
  • Målgrupper kunderejsen
  • SWOT per målgruppesegment
  • Forretningsimplikationer og konkurrencefordele
  • Strategisk valg af mediekanaler herunder naturligvis sociale medier som Instagram, Facebook, LinkedIn, Snapchat, Messenger
  • Chatbots
  • Markedsføringsstrategi
  • Eksekvering
  • Accountbased marketing
  • CRM og relationsmarkedsføring
  • B2B
  • B2C
  • B2G
  • Automation
Markedsføring

Læs mere nedenfor og bliv inspireret under de relevante områder for jer.

Gratis CRM Statustest© til virksomheder og organisationer

Dette værktøj giver dig svar på, hvilke områder I med fordel kan arbejde målrettet med inden for udvikling af kunderelationer og kundeloyalitet. Analysen afdækker jeres aktuelle status, og på baggrund af resultatet kan I hurtigt fokusere på og prioritere de områder, hvor behovet og potentialet for forbedring er størst.

Læs mere her: Gratis CRM Statustest ©

Private virksomheder – Markedsføring

Rigtig mange private virksomheder har købt ind i den nye virkelighed, hvor sociale medier udgør den primære markedsføring, men lige så mange allokerer ikke ressourcer nok – eller forstår ikke til bunds, hvordan virale medier virker. Måske er sociale medier ikke grundstenen i din forretnings markedsføring, eller måske er forståelsen for, hvad sociale medier kan, ikke nødvendigvis til stede.  Måske har din virksomhed større glæde af at fokusere sin markedsføring et helt andet sted.

Hos Gjøl Consulting ved vi, hvad et grundigt analysearbejde betyder for valg af markedsføringsplatforme og dermed markedsføring i private virksomheder. Vi har mange års erfaring med

  • Markedspositionering
  • Konkurrentanalyse
  • Målgruppeanalyse, målgrupper og valgkriterier
  • Målgrupper kunderejsen
  • SWOT per målgruppesegment
  • Forretningsimplikationer og konkurrencefordele
  • Strategisk valg af mediekanaler herunder naturligvis sociale medier som Instagram, Facebook, LinkedIn, Snapchat, Messenger
  • Chatbots
  • Markedsføringsstrategi
  • Eksekvering
  • Accountbased marketing
  • CRM og relationsmarkedsføring
  • B2B
  • B2C
  • B2G
  • Automation

Kontakt os og lad os tage et uforpligtende kig eller klik på din forretning. Vi har hjulpet rigtig mange virksomheder gennem årene.

Se på kundelisten hvilke virksomheder, vi har hjulpet og se hvad de siger her.

Offentlige institutioner – Markedsføring

Den digitale omlægning i den offentlige sektor har betydet store ændringer for både medarbejdere og borgere, herunder også for markedsføring af de offentlige institutioner. De sociale medier stiller krav om klare korte budskaber og mere omfattende kompliceret markedsføring kræver formidling og nuancering  der er let at læse og forstå. Det er blevet nemmere at gemme data og samkøre disse til gavn for indsatsen over for den enkelte og få større klarhed om borgerens situation. Samtidig er kravene til opbevaring og håndtering af data skærpet.

Hos Gjøl Consulting ved vi godt, hvad god markedsføring og kommunikation i de offentlige institutioner kan gøre for at lette hverdagen både for borgere og for medarbejdere. Vi har mange års erfaring med formidling og oplysning, som skaber synlighed og klarhed.

Ikke mindst de sociale medier er som skabt til oplysningskampagner, som kan målrettes geografisk definerede områder helt ned på individniveau, og vi har ekspertisen, når markedsføring skal målrettes lokalområderne eller bestemte borgergrupper.

Ligeledes hvis markedsføring skal bruges til at påvirke andre interessenter f.eks. lands- og regionspolitikere, virksomheder og egne medarbejdere.

Vi har kompetencerne og værktøjskassen. Skal vi også hjælpe jer?

Se på kundelisten hvilke virksomheder, vi har hjulpet igennem tiden og se hvad de siger her.

Uddannelsesinstitutioner – Markedsføring

Alle unge er på sociale medier – og det er deres forældre og bedsteforældre også. Derfor har de fleste uddannelsesinstitutioner en markedsføring med fokus på de sociale medier. Men hvordan er man bedst repræsenteret på sociale medier, hvordan rammer man mest effektivt den rigtige målgruppe? Hvordan kommunikerer man bedst til unge mennesker versus deres forældre?

Hvad er det, I gerne vil signalere, og hvordan tiltrækker I den relevante målgruppe, på forskellige medier. Ved I nok om, hvordan I kommunikerer på  sociale medier, og hvordan I segmenterer og får de rigtige budskaber ud til forskellige målgrupper? Samt hvordan budskaber bliver mest effektive – både via sociale medier og traditionel markedsføring.

Ofte er det er ikke nok at forældrene og de kommende elever kender jer. Kommunen, staten og lokalområdet er også interessenter. Har I en plan for, hvordan I markedsfører jeres værdier og indsatser overfor dem?

Det ved vi rigtig meget om hos Gjøl Consulting. Uddannelsesområdet er et kerneområde, og vi har hjulpet rigtig mange uddannelsesinstitutioner med at finde kernen i, lave den rigtige strategi for og eksekvere en markedsføring helt ned på individ- og interessentniveau.

Skal vi også hjælpe jer?

Se på kundelisten hvilke virksomheder, vi har hjulpet igennem tiden og se hvad de siger her.

Anbefalet litteratur

Private virksomheder markedsføring
Mark Jeffery, 
Data-Driven Marketing

Private virksomheder markedsføring

Stanley A. Brown, 
Customer Relationship Management

Guy R. Powell, 
Marketing Calculator

Adrian Payne, 
Handbook of CRM

Jens Ornbo,
Claus Sneppen,
Peter Franklin Würtz, 
Experience-Based Communication